Tuesday, March 24, 2009

Thursday, January 22, 2009

Mari Boikot Israel & US Produk!!!

Kepada semua rakyat malaysia dan dunia terutama umat Islam, jom kita pakat2 boikot suma produk2 yang berkaitan dan dari isarel & amerika syarikat. mereka ini suma pembunuh org palestin dan jika menggunakan barangan mereka bermakna kita pun membantu membunuh org palestin...dasyatnya.....so apa lagi jangan fikir2 lagi...pakat boikot je...kat sini ada senarai barangan yang berkaitan israel dan US yang di sarankan kita boikot. antara yang kita kena boikot :

1) Mcdonalds- x yah mkn benda ni lagi..penderma kat negara israel ni
2) intel- ada kilang besar di israel
3) Coca-cola -penyokong kuat israel ni (banyak lagi jenama air cola yg korang leh minum)
4) filem-filem hollywood terbitan disney, dreamworks studio dan 20th century Fox - ni suma yahudi nyer syarikat filem
5) motorola-penyokong yahudi gak ni

so pe lagi jom kita ramai2 boikot....

Saturday, January 03, 2009

Jog@Lake Garden



Hari ni aku gi jogging kat tasik perdana, macam biasa nak kuruskan balik perut aku yang dah memboyot ni...hehee...anyway seronok gak sebab kali ni nenick ngan arm join walaupun arm tak jogging. Lepas gak la aku satu pusingan tasik hari ni walaupun selalunya aku wat 2 pusingan, tak larat kot rasanya. Cuaca yang redup dan nyaman pas ujan membantu aku dapat jog dengan lebih selesa hari ini. Tapi yang paling best tu pas je jog petang tadi terus aku bantai makan aiskrim dan jambu, lepas tu plak malam tu aku makan nasi lemak lauk ayam, macam manalah badan aku nak susut...huhuuuu. Anyway jog is good for healthy because will help you to release your tension and make you become more good and health for next day. Maybe if it was your first time to jog, seem that you will facing a bad situation wether you have muscle ache or something not comfortable, but after 2 or 3 times jog, this problem will never happen again. For advice never eat nasi lemak after jogging because on the night surely you will feel so asleep like happen to me tonite...ciao

Friday, January 02, 2009

Auld Lang Syne....Welcome 2009

Happy new year 2009 to all malaysians...hopefully this year will be a remarkable years for all people around the world. Amat penting bagi kita pada tahun ini kerana denagn keadaan dunia yang tak menentu ditambah pula oleh keadaan ekonomi yang agak parah dimana kemelesetan yang di jangka pada tahun ini. Jadi terpaksalah kita semua berjimat cermat di tahun ini nampaknya disebabkan keadaan ekonomi yang agak tidak menentu.Tapi di harapkan tahun ini akan membahkan tuah kepada kita semua walaupun dalamkeadaan yang genting dan getir untuk diharungi. I wish a happy new year and a best luck for all!

Friday, September 26, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri 1429H

Kepada kawan-kawan dan seluruh rakyat Malaysia saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri 1429H, dengan ucapan maaf zahir & batin, halalkan semua makan minum dan tersalah kata harap dimaafkan.

Kelas Fotografi@planetarium negara

Minggu lepas aku gi kelas fotografi anjuran planetarium negara...kiranya anjuran opis aku lah, ada dalam 15 orang yang join kelas ni. Macam-macam aku dapat belajar cara untuk menggunakan kamera digital yang digunakan oleh ramai ahli fotografi untuk mengambil gambar. Susah gak nak ambil gambar-gambar yang menarik rupanya, pelbagai skill atau kemahiran kita kena ada untuk mengambil gambar-gambar yang menarik. Pelbagai ilmu tentang penggunaan kamera dapat diambil. Tak cukup ngan teori, kitaorang pun dikehendaki membuat praktikal, jadi pelbagai ilmu yang dah belajar dalam kelas ni harus di terjemahkan melalui praktikal. Jadi pelbagai gambar yang di ambil sebagai contoh apa yang di belajar sepanjang kelas tak sia-sia. Ilmu cukup pun tak guna kalo tak ada kemahiran atau kreativiti sebab apa yang membezakan setiap gambar yang diambil adalah kemahiran atau kreativiti seseorang semasa mengambil gambar.....apa-apapun aku cukup berpuas hati dapat mengikuti kelas ni...anyway afdhal n wan bila nak ada kelas kedua plak yek...heheee