Sunday, July 22, 2012

Singapore 2012- Part 2 ( Orchard Road )



Ok dah seminggu aku tak update pasal tour aku kat Singapore...biasalah nak pose ni kan...so aku nak citer sket pasal tour kat Singapore nie pe yang best lagi kat sana. Anyway salah satu tempat yang u'olls kena lawat kalau gi sana adalah  Orchard Road....gerek sey kalo kata orang Singapore...tempat nie memang heaven untuk orang yang kaki shopping. Tapi aku tak lah kaki shopping sangatkan....(walaupun berduyun-duyun beg shopping aku hangkut). Kalau korang suma nak tau ada lebih dari 20 shopping mall ada kat sepanjang orchard road nie...giler ke tak giler? kalau kat area bukit bintang pun ada lah dalam 6 ke 7 shopping mall je tau tu pun dah termasuk times square ngan low yat, tapi kat sini sumanya shopping mall yang ada jual barang2 yang agak terkenal dan branded u'olls...Tiap kali kalau datang ke Singapore nie tak sah kalau aku tak singgah kat sini sebab apa...adalah....hehehe...klah sebab utama aku selalu singgah sini kalau datang sini sebab suasana kat orchard road nie memang best n dapat lihat macam2 jenis orang kat sini...satu lagi daya penarik untuk aku melekat kat sini ialah sebab nak beli perfumes....(aik kat kl macam xde jual perfumes je kan..) sebelum korang ngumpat aku meh sini aku explain kat korang sebab apa aku suka beli perfume kat sini...pertama sebab perfumes kat sini murah u'olls....murah sesangat tak dapek harga macam kat kl u'olls....eh sebelum tu mall yang aku selalu beli perfumes tu namanya Lucky Plaza....ada beberapa kedai perfumes murah kat mall ni ok...k kita sambung balik pasal citer aku tue...harga perfumes kat salah satu kedai yang aku selalu pergi tu (namanya Dollar & scents)  jauh giler beza ngan kat kl...bayangkan perfumes D&G kalau kat kl harga dekat rm300 utk 100ml tapi kat sini harganya cuma x sampai rm200 untuk bottle yang sama....huhuuhuhu...nangis aku dibuatnyer....korang fikirlah murah ke tak murah...kalo Davidoff tu lagi murah sesangat kat sini harga $48 atau korang convert jadi rm120 jer...huhuhuu...murahkan? tapi ingat suma tue original tau....si hafiez ngan pjol siap shopping perfumes kat sini pas aku tunjuk kat dierorang betapa murahnya harga perfumes tue..sebab tu kalau datang sini kalau balik berbondong-bondong botol perfumes aku hangkut balik kl tau...stok untuk setahun katakan....hehehhee...boleh siap wat mandi perfumes lagi ok...ko mampu? (aku tau korang mampu tapi saja berlagak).


Penat citer pasal perfumes, aku nak citer pasal store yang ada kat area Orchard Road nie sumanya barang2 yang berkualiti dan berjenama...pastu plak tak cukup satu store ada 2 3 store jenama yang sama kat mall yang berbeza2 je...contoh jenama Prada ada kat mall ION orchard, kat Paragon pun ada...kat Ngee Ann City mall pun ada store Prada...ishhh kaya sungguh orang-orang kat Singapore nie...kalo kat malaysia nie datin2 je mampu pakai...tapi kat sana korang keje kerani pun mampu beli ok....bestkan...huhuhuu...kalo gi Singapore ni aku giler masa time sale memang sawan shopping la aku dibuatnyer sebab sale murah2 u'olls...kalau korang nak tau member aku si hafiez siap wat statement kalau kat singapore aku jadi diva sebab giler bershopping...hahaha lawak la..buka diva tapi divos r...samapai dierorang suma tak larat nak jalan sebab panjang ngan banyak sangat shopping mall nak masuk...bayangkan GAP bole sale sampai 70% untuk barang yang sama kat KL just 30% je sale....best kan? Aku suka shopping kat H&M kalau datang sini sebab murah barang2nyer tapi berkualiti (x silap H&M nie akan dibuka kat KL bln september nie...so be watch out k)...so berduyun-duyun la beg shopping aku bila blk kl dari sini...hehehe...duit pun pokai pas balik KL...hehehe...tapi memang best suasana kat sini...orang Singapore memang kaki shopping tau...sebab nak bagi inflasi sifar kenalah bershopping (part ekonomi nie) cuma jangan sampai membazir udahlah...so kalau korang nak tau sendiri camne suasana kat orchard road nie korang kena datang sini ngan lihat sendiri k...






No comments: