Tuesday, December 11, 2012

Gelagat Medan Selera jalan 223 PJ

gambar ihsan dari internet
Ni nak habaq mai kang hang semua penah dengar kah medan selera jalan 223 PJ? Kalau tak penah dengar ni nak habaq kat hang semua tempat ini agak popular juga la pada orang-orang yang tinggal di kawasan PJ dan KL yang bersempadan dengan PJ . Memang dari dulu masa zaman belajar kat UM (dekat 10n tahun dah) inilah tempat aku nak hang out dengan kawan-kawan aku dulu. (yelah nak hang out kat bangsar masa tu manalah mampu kan, baru belajar dah nak perabihkan duit mak bapak lah kan, memang dasar penghabis beras mak bapak la macam tu) Tempat ini memang agak popular di kalangan pelajar-pelajar UM dan kebanyakkan pelajar-pelajar UM memanggil tempat ini sebagai "mapley" . aku pun tak tahu apa maksud mapley ini sebenarnya. (kalau ada yang tahu tolong beritahu aku yek). Apa yang membuatkan aku nak story kat korang semua ni adalah tentang gelagat peniaga dekat medan selera ini. Kalau anda semua memang kaki lepak kat sini mesti dah tau apa yang sedang aku merepek kan. Hah, kalau nak tahu masuk-masuk je kat pintu medan selera tu waktu kaki korang baru je setapak melangkah masuk korang akan disambut dengan peniaga-peniaga kat medan selera tu, berduyun-duyun la mereka ini menawarkan tempat dan makanan untuk anda semua makan dan beli. (nah ambik ko, nilah masanya nak feeling macam korang tu artis paling popular kan) Selagi korang tak duduk dan tak order makanan selagi tulah depa-depa ni akan dok bertanya kat hang apa yang hang nak makan dan minum sampai ada satu tahap tu aku pun dah tau nak pilih makan apa sebab ramai sangat berkerumun tanya order. Disebabkan dulu-dulu suatu ketika dahulu yang aku ni hari-hari makan kat sini sampai ada peniaga dah kenal aku sehinggakan kalau dah lama tak datang pun bole ingat lagi tu. (aku tak tahu la depa ni betul-betul ingat or buat-buat memang kenal kan) Tapi bila ingat balik tengok gelagat mereka-mereka ini kelakar pun ada gak, yelah tetiba serbu kat meja dah macam dihurungi lalat pulak tu. Anyway, selain tu korang leh gak tengok gelagat customer yang datang makan kat situ macam-macam perangai ada sambil cuci mata kan. 
Anyway kat medan selera ni pun ada macam-macam jenis makanan seperti roti canai, nasi lemak, otak-otak, nasi goreng, western food dan macam-macam lagilah dan yang paling popular dan sedap kat medan selera ini adalah laksa. Memang terbaiklah laksa kat sini sampai ada yang bukan orang PJ pun tahu laksa kat sini sedap. So, kalau nak rasa bolehlah datang ke sini dan kedai laksa tu terletak di gerai agak depan dan tidak jauh dari pintu masuk medan selera ini berhadapan dengan HQ The Store. Jadi aku nak nasihatkan pada korang semua kalau nak cuci mata ke or tengok gelagat orang tak payah pergi jauh-jauh or tempat makan yang mahal-mahal dekat sini pun menarik dan pelbagai gelagat ada. jadi, marilah ke medan selera jalan 223 PJ, chewahhh promosi sangat aku ni kan. 

No comments: