Sunday, April 14, 2013

The Importance Of Being Your Own

Dekat 2 bulan aku tak menulis dalam blog aku ni kan...sampai nak bersarang dah blog aku ni jadinya, jadi aku pun decide untuk menyambung semula penulisan aku ni. Kalau di lihat pada tajuk blog aku hari ini macam tajuk sebuah filem Hollywood yang diadaptasikan dari sebuah novel jika aku tak silap la tapi aku dah ubahsuaikan sikit kat hujung tu daripada "Ernest" kepada "Your Own" sebab kali ini aku nak menulis tentang diri kita sendiri (dah macam program motivasi lak aku ni). Kenapa kita perlu menjadi diri kita sendiri? sapa boleh jawab? anyone? sila angkat tangan anda jika anda ingin menjawab persoalan tersebut. Diri kita adalah diri kita sendiri jangan kita cuba merubah diri kita untuk orang lain hanya untuk mendapatkan perhatian daripada orang tersebut kerana itu bukan satu tabiat yang bagus. Jika kita ingin benar-benar berubah biarlah ianya kerana ingin menjadi orang yang lebih baik dari sekarang dan kerana Allah SWT. Diri kita sudah cukup baik cuma ada beberapa perkara yang mungkin tidak begitu menyenangkan kerana kita kan manusia biasa yang punya pelbagai kekurangan. Jika kita yakin akan diri kita sendiri, jadi segala yang kita ingin buat dan impikan pasti akan terlaksana kerana kita amat yakin akan kemampuan diri sendiri, so nasihat aku kalau nak buat apa-apa sekalipin yang penting jadilah diri sendiri dan yakin akan kemampuan kita, lagipun Allah SWT telah menciptakan kita dengan sangat sempurna cuma bergantung pada kita untuk mencorakkannya.

No comments: