Monday, March 23, 2015

Roast & Grind - A New Sensation di PJ

Last week aku ada la minum kat satu kedai kopi baru yang terletak kat area seksyen 16 PJ. Pada asalnya yang mengajak ke sini adalah member aku hafiz sebab dier nak mencari roast coffee bean tapi sebab aku pun nak try merasa keenakkan kopi di kedai ni maka aku pun join sekali la. Actually, kedudukan kedai ni agak tersorok dan betul-betul terletak berdekatan dengan UIA PJ di seksyen 16 dan sebab dulu-dulu aku pernah menghuni kolej kediaman KE 9 UM yang terletak tak jauh dari sini so takde masalah nak mencari kedai ni. Ok, suasana kat kedai ni agak cosy dan menarik dengan hiasan yang kelihatan sesuai untuk golongan hipster. Jenis kopi yang dijual di sini mostly jenis italian coffee tapi bagi aku its ok dan rasanya enak. Selain daripada kopi di sini jual dijual kek dan makanan western seperti pasta dan lasagna serta dijual biji kopi yang telah di'roast'kan. Sedang elok kami ber'loafer' tiba-tiba pemilik kedai ini datang menghampiri kami dan menerangkan tentang biji kopi yang dijual dan rupanya pemilik kedai ini adalah bekas pemain bolasepak pasukan selangor, haih tak sangka bekas pemain bolasepak pun berminat dengan kedai kopi. Bagi aku kedai ni memang bagus dan selesa serta menu yang disediakan sangat ok untuk jadi tempat melepak terutamanya untuk golongan muda.




No comments: