Saturday, May 30, 2015

Malaysia Unesco Day 2015- #myUnesco2015

Last week telah berlangsung Hari Unesco 2015 yang telah diadakan di Dataran Merdeka Kuala Lumpur dimana pelbagai acara telah dianjurkan seperti persembahan kebudayaan, seni jalanan dan pameran dari agensi-agensi berkaitan. Namun, apa yang membuatkan aku tertarik adalah program santai di tengah kota yang diadakan di kawasan hadapan Perpustakaan Kuala Lumpur di mana pelbagai gerai menjual makanan telah dibuka. Antara yang paling menarik adalah truck food yang kini mulai popular dan digemari oleh warga KL terutamanya golongan hipster. Ok, nak dijadikan cerita memang aku pulun abis abislah mana-mana gerai yang ada kalau boleh semua aku nak try tapi apakan daya perutaku yang boyot ni tak mengizinkan dan poket yang boleh kering kalau dilayankan sangat. Antara truck food yang menarik perhatian aku adalah "julilicious" sebab lain daripada yang sebab truck food ni menjual waffle burger/sandwich yang mana selalunya bun akan dimakan bersama patty tapi kali ni bun digantikan dengan waffle...pergh memang lazat dan menggiurkan sebab memang bagi aku agak sedap. Selain tu, yang menarik perhatian aku adalah aiskrim kelapa sangkaya yang agak popular sekarang ini dan botol air sudin yang mana botol airnya yang unik. Apapun, kalau boleh adakan lah selalu program ni lagi-lagi untuk aku yang suka makan ni.

No comments: